• علی جوادزاده
  • 06/03/1400
چگونه پیانو بنوازیم ؟؟

آموزش پیانو . این دو کلمه میتونه احساس ترس و دلهره را درون هر کودکی که علاقه به فوتبال بازی کردن و گذراندن وقت با دوستانش دارد، برانگیزد. کودکان معمولا ترجیح می‌دهند به جای آن‌که با استرس نزد یک معلم عبوس و ترسناک به یادگیری پیانو بپردازند، وقت‌شان را با دوستان‌شان یا بازی کردن فوتبال، بگذرانند. خوش‌بختانه به لطف تکنولوژی، دیگر لازم نیست مانند قبل، با استرس و سختی به یادگیری پیانو بپردازید. امروزه اگر خودتان یا فرزندتان بخواهید پیانو را یاد بگیرید، صرف نظر از بودجه‌ای که می‌خواهید برای این کار اختصاص دهید، گزینه‌های متنوع زیادی وجود دارند و شما می‌توانید به راحتی از این منابع آنلاین برای یادگیری پیانو بهره ببرید.

جدای از شوخی، دنبال کردن درس‌های پیانو هنوز هم می‌تواند یکی از موثرترین راه حل‌ها برای شروع یادگیری پیانو به حساب می‌آید. البته اگر بتوانید یک معلم خصوصی پیدا کنید، می‌توانید از پایه شروع به یادگیری کنید و جلسات هفتگی و تمرینات منظمی داشته باشید. هر چند برای بعضی افراد، فارغ از هزینه‌هایی که داشتن یک معلم خصوصی به همراه دارد، داشتن جلسات هفتگی و تعهد برای ارائه تمرینات به استاد، کار سخت و دشواری است.

بسیاری از بهترین نوازندگان پیانو، تنها با کمک یوتیوب به یادگیری پیانو پرداخته‌اند. از مزیت‌های یوتیوب می‌توان به رایگان بودن آن و راحتی دسترسی به محتوای مورد نظر، اشاره کرد. این بدان معناست که اگر از آهنگ به خصوصی خوشتان آید، به راحتی می‌توانید با استفاده از یوتیوب، اجرا و نواختن آن را یاد بگیرید. هر چند در کنار این مزایا، استفاده از یوتیوب معایبی نیز دارد. یکی از این معایب، عدم اطمینان از صحت ویدئوهاست. همچنین کیفیت آموزش نیز در هر ویدئو می‌تواند بسیار متغیر متفاوت باشد. در میان انبوهی از ویدئوهای آموزشی، یافتن آموزش صحیح و مناسب، واقعا کار سختی است.

درست در این موقع است که بحث دوره‌ها و منابع آنلاین یادگیری پیانو به میان می‌آید. این منابع، مزیت‌های دو روشی که در بالا ذکر کردیم را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. در واقع با استفاده از آن‌ها، می‌توانید در زمان مشخص و به میزان دلخواه‌تان به یادگیری پیانو مشغول شوید. علاوه بر این، نرم‌افزارهای اختصاصی وجود دارند که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید با ساختاری استاندارد، از پایه به یادگیری پیانو بپردازید.

یکی از مزایای سرویس‌های آنلاین مبتنی بر وب آن است که از آن‌ها می‌توانید در مک یا ویندوز استفاده کنید. البته بعضی سرویس‌های آنلاین هم فقط از سیستم عامل‌های موبایلی مانند iOS و Android پشتیبانی می‌کنند. اکثر نرم‌افزارهایی که برای یادگیری پیانو طراحی می‌شوند، قابلیت تشخیص و کار با میدی کیبوردها را نیز دارند. این بدان معناست که اگر یک میدی کیبورد داشته باشید، می‌توانید آن را به کامپیوترتان متصل کرده و به کمک آن به یادگیری پیانو بپردازید. با این کار، وقتی در حال یادگیری آهنگ به خصوصی هستید، با فشردن کلاویه‌های درست، امتیازی به شما تعلق می‌گیرد و در مقابل با فشردن کلیدهای نادرست، هیچ امتیازی به شما تعلق نمی‌گیرد. در آخر، با توجه به امتیازی که به شما تعلق می‌گیرد می‌توانید تصور نسبی از پیشرفت‌تان به دست آورید.

اگر مشتاق هستید که بیشتر در مورد سرویس‌های آنلاین یادگیری پیانو اطلاعات کسب کنید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله، ۷ سرویس محبوب و قدرتمند حوزه یادگیری آنلاین پیانو را معرفی کرده‌ایم و بعد از آن، در مورد بهترین میدی کیبوردها برای اتصال به این نرم‌افزارها و تمرین پیانو صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید…

Playground Sessions

این نرم‌افزار، بهترین سرویس یادگیری پیانو در کامپیوتر و آیپد است.

قیمت: سه پلن ماهانه ۱۸ دلار، سالانه ۱۲۰ دلار و مادام العمر ۲۹۰ دلار

  • سازگار با پلتفرم‌های: ویندوز، مک و iOS
  • ارائه بعضی قابلیت‌ها به صورت رایگان
  • پشتیبانی و قابلیت کار با میدی

نقاط قوت و ضعف Playground Sessions

+ حمایت و پشتیبانی خوب توسط موزیسین‌های موفق
+ یادگیری تئوری موسیقی در قالب بازی
+ کتابخانه عالی و ارزشمند از آهنگ‌های محبوب

Playground Sessions یک سایت آموزش آنلاین پیانو است که اعتبار موسیقی خود را با افتخار و سربلندی به دست آورده. آن‌ها از موزیسین افسانه‌ای Quincy Jones به عنوان تهیه کننده و اسطوره جاز Harry Connick Jr به عنوان مربی بهره می‌برند. Playground Sessions همچنین میدی کیبورد منحصر به فرد خودش را توسعه داده که با استفاده از آن می‌توانید به شکل بهتری با نرم‌افزار تعامل کرده و روند یادگیری را جذاب‌تر کنید.

دوره‌هایی که در Playground Sessions وجود دارند، کاملا تعاملی هستند و برای افزایش تاثیرگذاری، مانند بازی‌های ویدئویی طراحی شده‌اند. با اتصال میدی کیبورد به نرم‌افزار می‌توانید به شکل استاندارد و بهتری به یادگیری پیانو بپردازید. این نرم‌افزار، هنگامی که نت درست را می‌نوازید، رنگ سبز و هنگامی که نتی را به اشتباه می‌نوازید، رنگ قرمز را نمایش می‌دهد. بنابراین در پایان اجرای هر قطعه، امتیازی به شما تعلق می‌گیرد که برای باز کردن مراحل بعدی، به آن‌ها نیاز خواهید داشت. علاوه بر این امکانات، شما می‌توانید اجرای خودتان را ضبط کنید و با پخش آن، نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسید و بنابراین تلاش کنید مهارت‌تان در نوازندگی را افزایش دهید.

در بین دروس، تئوری موسیقی را نیز یاد می‌گیرید اما تمرکز نرم‌افزار بر افزایش و بهبود مهارت نوازندگی شماست و در ابتدا، اطلاعات کمی در مورد تئوری موسیقی ارائه می‌شود.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، Playground Sessions از یک کتابخانه صوتی غنی شامل آهنگ‌های پرطرفدار و محبوب بهره‌مند است. البته ممکن است بعضی آهنگ‌ها رایگان نباشند. به طور کلی اگر می‌خواهید از تمام ویژگی‌های نرم‌افزار استفاده کنید، می‌توانید یکی از پلن‌های ماهانه، سالانه یا مادام العمر که در قسمت اول به آن اشاره کردیم را انتخاب کنید.

در مجموع، Playground Sessions را می‌توان نرم‌افزاری عالی و قدرتمند در حوزه یادگیری پیانو توصیف کرد.

Flowkey

این نرم‌افزار را می‌توان یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای یادگیری پیانو به حساب آورد که از یک رابط کاربری شکیل، زیبا و قدرتمند نیز بهره‌مند است.

قیمت: دو پلن ماهانه ۱۹ دلار و سالانه ۱۲۰ دلار

  • سازگار با پلتفرم‌های: ویندوز، مک، iOS و Android
  • ارائه بعضی قابلیت‌ها به صورت رایگان
  • پشتیبانی و قابلیت کار با میدی

نقاط قوت و ضعف Flowkey

+ مناسب برای افراد با هر میزان مهارت
+ برای شروع کار با نرم‌افزار، امکانات ابتدایی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد
+ به وسیله میدی کیبورد و حتی پیانو آکوستیک می‌توانید به شکل کاملا تعاملی با نرم‌افزار به یادگیری پیانو مشغول شوید
+ پشتیبانی از قابلیت‌هایی مانند متوقف کردن پخش، کاهش سرعت و پخش به صورت لوپ

اول از همه باید بگوئیم که این نرم‌افزار با هم‌کاری یاماها طراحی و ساخته شده است. بنابراین ما با یک نرم‌افزار قدرتمند در زمینه یادگیری پیانو رو به رو هستیم. این نرم‌افزار به خوبی می‌تواند با میدی کیبورد یا حتی پیانو آکوستیک کار کند و روند پیشرفت شما را تحت نظر داشته باشد. مانند سایر نرم‌افزارهای حوزه یادگیری پیانو، Flowkey هم به شکل تعاملی با کاربر ارتباط برقرار می‌کند. این بدان معناست که با اجرای نت درست(فشردن کلاویه درست) امتیاز می‌گیرید یا رنگ سبز به شما نشان داده می‌شود و با اجرای نت نادرست(فشردن کلاویه نادرست) هیچ امتیازی نمی‌گیرید و بنابراین چراغ قرمز به شما نمایش داده خواهد شد. همان‌طور که گفتیم، این نرم‌افزار با هم‌کاری یاماها ساخته شده است. بنابراین اگر یکی از پیانوهای یاماها را خریداری کنید، ۳ ماه اشتراک ویژه این نرم‌افزار به صورت رایگان به شما تعلق می‌گیرد.
ایده ساخت Flowkey این بوده که کاربر بتواند آهنگ‌های مورد علاقه‌اش را به کمک دروس نسبتا ساده‌ای بنوازد. وقتی در حال تنظیم و آماده‌سازی نرم‌افزار هستید، سطح مهارت شما پرسیده می‌شود. بنابراین می‌توانید با توجه به سطح مهارت‌تان، دروس مناسب را دنبال کنید. این قابلیت برای کسانی که می‌خواهند از پایه شروع به یادگیری پیانو کنند، عالی است. خوش‌بختانه این نرم‌افزار، رابط کاربری ساده و قابل فهمی دارد. در نتیجه به راحتی می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید و کاری که می‌خواهید را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید برای خودتان یک برنامه درسی تنظیم کنید و یا دروس را رد کنید تا به درس مورد نظرتان برسید. همچنین هر درس را می‌توانید متوقف کنید و یا سرعت آن را کاهش دهید. این قابلیت در درس‌هایی که دشوار هستند، بسیار کاربردی است.

در ابتدا، شما برای کار کردن با نرم‌افزار، ۳۰ روز مهلت تست رایگان دارید. بعد از آن، می‌توانید یکی از پلن‌های ماهانه یا سالانه را انتخاب کنید. نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید آن است که در این مهلت ۳۰ روزه، می‌توانید لیست کامل آهنگ‌هایی که در برنامه وجود دارند را ببینید اما فقط تعداد محدودی از آن‌ها را می‌توانید پخش کنید و به یادگیری‌شان مشغول شوید.

 

Skoove

یک سرویس آنلاین تعاملی جهت یادگیری پیانو که استفاده از آن بسیار ساده و آسان است.

قیمت: سه پلن ماهانه ۲۰ دلار، سه ماهه ۴۰ دلار و سالانه ۱۲۰ دلار

  • سازگار با پلتفرم‌های: ویندوز، مک، iOS و Chrome OS
  • ارائه بعضی قابلیت‌های رایگان
  • پشتیبانی و قابلیت کار با میدی

نقاط قوت و ضعف Skoove

+ استفاده از آن ساده و سودمند است
+ فرآیند یادگیری را به شکلی جذاب ارائه می‌دهد
– تنظیم بعضی آهنگ‌ها بیش از حد ساده است
– برای موزیسین‌های سبک کلاسیک و برای کسانی که به دنبال یادگیری تئوری موسیقی هستند، ابزار مناسبی نیست

اگر به تازگی وارد دنیای زیبای پیانو شده‌اید و قصد دارید نوازندگی با این ساز را یاد بگیرید، نرم‌افزار Skoove برای شما ساخته شده است. این نرم‌افزار، دروس اولیه و میانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با پرداخت حق اشتراک، شما می‌توانید به دروسی در سبک‌های پاپ و کلاسیک هم دسترسی داشته باشید.

شعار این نرم‌افزار، “گوش دادن، یاد گرفتن و اجرا” است. همین رویکرد به شما کمک می‌کند تا در زمانی کوتاه بتوانید مهارت‌های نوازندگی‌تان را افزایش دهید. علاوه بر این، Skoove به شما توصیه‌های اصلی جهت چگونگی شروع بداهه نوازی نیز ارائه می‌کند. خوش‌بختانه همه این‌ها با تأکید بر روی تمرین با یک تکنیک خوب انجام می‌شود.

رابط کاربری این برنامه بسیار ساده و قابل فهم است. به نحوی که هم افراد تازه‌کار و هم افراد با تجربه به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. شما همچنین می‌توانید یک کیبورد معمولی یا یک میدی کیبورد را به این نرم‌افزار متصل کنید و به صورت تعاملی با نرم‌افزار ارتباط برقرار کنید. روی هم رفته، Skoove را می‌توان یکی از بهترین سرویس‌های آنلاین یادگیری پیانو به حساب آورد.

ArtistWorks Piano with Christie Peery

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید در کنار یادگیری پیانو کلاسیک، بازخورد ویدئویی از اجرای خودتان دریافت کنید.

قیمت: سه پلن ۳ ماهانه ۱۰۶ دلار، ۶ ماهه ۱۷۹ دلار و سالانه ۲۷۹ دلار

  • سازگار با تمام پلتفرم‌ها و دستگاه‌هایی که قابلیت اتصال به اینترنت و ضبط فیلم را دارند
  • عدم ارائه قابلیت‌های رایگان
  • عدم پشتیبانی از میدی

نقاط قوت و ضعف ArtistWorks Piano with Christie Peery

+ بهترین سرویس آنلاین یادگیری پیانو برای موسیقی کلاسیک
+ پرداخت به ازای ویدئوها
+ بهره‌مندی از اساتید سبک‌های کلاسیک، پاپ و جاز
– عدم امکان تعامل با نرم‌افزار

اگر به دنبال یادگیری پیانو کلاسیک هستید، به جرأت می‌توان گفت ArtistWorks Piano with Christie Peery بهترین سرویس آنلاین یادگیری پیانو است. این سایت با داشتن صدها درس، متناسب با هر سطح تخصص(از مبتدی تا پیشرفته)، جزئی از پلتفرم اشتراک ویدئو ArtistWorks به حساب می‌آید. این بدان معناست که شما به یک کتابخانه ویدئویی عظیم دسترسی دارید و علاوه بر این، می‌توانید فیلم‌های خود را نیز ارسال کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. فیلم‌های ارسالی توسط شخص Christie Peery که یکی از بهترین نوازندگان و اساتید پیانو است، مورد بازبینی قرار گرفته و او نظراتش را نسبت به اجرای شما، عنوان می‌کند.

تمامی تعاملات کاربران با برنامه، توسط دیگران قابل مشاهده است. این بدان معناست که دیگران می‌توانند ویدئوهای شما و نظرات Christie Peery را ببیند. در واقع، گنجینه‌ای از توصیه‌های Christie Peery برای یک اجرای خوب، پیش روی شماست.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، برای استفاده از خدمات این سرویس، ۳ پلن ۳ ماهه، ۶ ماهه و یک‌ساله وجود دارد. حتما متوجه این موضوع شده‌اید که پلن‌های طولانی‌تر، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند. به عنوان مثال، هزینه پلن ۳ ماهه، تقریبا ۳۵ دلار به ازای هر ماه محاسبه می‌شود و پلن یک‌ساله، تقریبا ۲۳ دلار به ازای هر ماه. با توجه به پیش‌نیازهای این سرویس، بنابراین شما علاوه بر کیبورد، به یک میکروفن و دستگاهی جهت ضبط فیلم هم نیاز دارید تا با استفاده از آن‌ها بتوانید از اجرای‌تان فیلم گرفته و ارسال کنید.

ArtistWorks MO بهترین عنوان برای این سرویس آموزش آنلاین است. ArtistWorks با بهره‌گیری از اساتید برجسته، اعتبار گران‌بهایی برای خود کسب کرده است. با استفاده از این سرویس قدرتمند، علاوه بر ساز پیانو، می‌توانید سازهای دیگری که به آن‌ها علاقه‌مند هستید را هم یاد بگیرید. ArtistWorks همان‌گونه که در آموزش موسیقی کلاسیک، خوب عمل می‌کند، از اساتید نمونه و حرفه‌ای برای آموزش سبک‌های دیگر مانند جاز و پاپ نیز بهره می‌برد. اگر تمایل دارید یادگیری پیانو را از مباحث پایه شروع کنید، این سرویس بهترین انتخاب برای شماست.

خوش‌بختانه شما می‌توانید یک درس را به صورت رایگان دریافت کنید و در صورت رضایت، یکی از پلن‌های اشتراک ۳ ماهه، ۶ ماهه یا یک‌ساله را انتخاب کنید.

PianoForAll

سرویسی با تمرکز روی تمرینات آکورد. مناسب برای کسانی که می‌خواهند به آهنگ‌سازی یا بداهه‌نوازی بپردازند.

قیمت: ۸۰ دلار به ازای دانلود محتوا و ۹۰ دلار به ازای دانلود و دریافت DVD

  • سازگار با هر دستگاهی که قابلیت اجرا و نمایش فایل‌های PDF ، فیلم و صوت را دارد
  • عدم ارائه قابلیت‌های رایگان
  • عدم پشتیبانی از میدی

نقاط قوت و ضعف PianoForAll

+ خرید آسان و یک‌بار برای همیشه
+ تمرکز روی تمرینات آکورد که برای افزایش مهارت بداهه‌نوازی و آهنگ‌سازی بسیار موثر است
– عدم امکان تعامل با برنامه
– اگر می‌خواهید به روش سنتی و اصولی به یادگیری پیانو بپردازید، این سرویس، چندان مناسب نیست

آموزش‌های این سایت مبتنی بر ویدئو هستند و تمرکز آموزش‌ها بر روی تمرینات آکورد است. PianoForAll در مقایسه با سایر سرویس‌های آموزش آنلاین، تفاوت‌های فاحشی دارد. بزرگ‌ترین تفاوت آن، امکان پرداخت هزینه برای مدت نامحدود است. در واقع این سرویس، هیچ پلن مالی ندارد و تنها با پرداخت ۸۰ دلار می‌توانید از محتوای موجود، به صورت نامحدود، استفاده کنید. یکی دیگر از تفاوت‌های بنیادین PianoForAll در مقایسه با رقبا، تمرکز بر روی آموزش‌های عملی به جای آموزش‌های تئوری است. در واقع با استفاده از این سرویس، گوش موسیقایی شما تقویت می‌شود و در نتیجه، مهارت شما در بداهه‌نوازی و آهنگ‌سازی، به طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

در Piano For All ، تأکید زیادی روی اشکال مختلف آکورد و نحوه اجرای آهنگ‌های محبوب با استفاده از آکوردها، وجود دارد. بنابراین اگر آموزش‌های تئوری و اصولی پیانو را پشت سر گذاشته باشید، استفاده از این سرویس می‌تواند حکم یک مکمل خوب را داشته باشد؛ چرا که تمرکز این سرویس روی ارائه آموزش‌های عملی به جای آموزش‌های تئوریک معطوف است.

Piano Marvel

سرویس آموزش آنلاین مبتنی بر اپلیکیشن.

قیمت: ماهانه ۱۶ دلار و سالانه ۱۱۱ دلار

  • سازگار با پلتفرم‌های: ویندوز، مک و iOS
  • ارائه بعضی قابلیت‌های رایگان
  • پشتیبانی و قابلیت کار با میدی

نقاط قوت و ضعف Piano Marvel

+ قیمت مقرون به صرفه
+ آموزش‌های بازی محور و جذاب
+ آموزش‌ها در قسمت‌های کوچک، مختصر و مفید ارائه شده‌اند
– عدم پشتیبانی از آموزش چت محور و تعاملی

Piano Marvel با بهره‌مندی از ویدئوهای آموزشی با کیفیت، ارائه اپلیکیشن و پشتیبانی از میدی کیبورد، یکی از قوی‌ترین سرویس‌های آموزش آنلاین پیانو به حساب می‌آید. شما با استفاده از Piano Marvel می‌توانید کیبوردتان را به برنامه وصل کرده و شروع به نواختن کنید. در پایان، برنامه با توجه به اجرای شما، امتیازی را به شما نمایش داده و بدین شکل، به پیشرفت شما کمک بزرگی می‌کند. خوش‌بختانه Piano Marvel کتابخانه صوتی عظیمی شامل آهنگ‌های محبوب و پرطرفدار را در سبک‌های گوناگون، پیش روی شما قرار می‌دهد تا بتوانید آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به تمرین آن بپردازید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، آموزش‌های موجود در این برنامه، بازی محور هستند. این ویژگی باعث می‌شود که دروس و روند یادگیری، جذاب و موثرتر پیش بروند.

امتیازی که به اجرای شما تعلق می‌گیرد، به تکرار و تمرین مداوم بستگی دارد. یعنی ممکن است بار اول، قطعه را تقریبا درست اجرا کنید اما امتیاز کمی از برنامه دریافت کنید. الگوریتم امتیازدهی برنامه به این صورت است که شما را به تکرار، تمرینات مداوم و پیوسته ترغیب می‌کند. همین قابلیت، این نرم‌افزار را به یکی از بهترین سرویس‌های آموزش پیانو برای کودکان و نوجوانان بدل کرده است.

نکته حائز اهمیت این است که شما می‌توانید به صورت رایگان از بعضی امکانات برنامه استفاده کنید اما برای دسترسی به تمام ویدئوها، بایستی یکی از پلن‌های اشتراک را بسته به نیاز خود، انتخاب کنید. یکی از مزیت‌های تهیه حق اشتراک، اضافه شدن ویژگی تحت عنوان SASR شامل چالش‌هایی برای افزایش مهارت نت‌خوانی شما در دراز مدت است.

Piano with Whillie

بهترین سرویس آموزش آنلاین پیانو مخصوص بزرگ‌سالان

قیمت: ماهانه ۳۰ دلار

  • سازگار با پلتفرم‌های: ویندوز، مک و iOS
  • ارائه بعضی قابلیت‌های رایگان
  • پشتیبانی و قابلیت کار با میدی

نقاط قوت و ضعف Piano with Whillie

+ بهترین ابزار یادگیری پیانو برای بزرگ‌سالان
+ قابلیت تفکیک آموزش‌ها بر اساس سبک آهنگ‌ها

«غالب» آموزش‌های موجود در این برنامه، ویدئویی هستند. Piano with Whillie ممکن است بیشتر از آن‌که مناسب نوجوانان و جوانان باشد، مخصوص بزرگ‌سالان طراحی شده باشد. آموزش‌های ویدئویی موجود در این برنامه، با هم‌کاری Whillie Myette (دانش آموخته دانشگاه موسیقی Berklee) تولید شده‌اند. شما می‌توانید با تهیه حق اشتراک ماهانه یا سالانه، به این آموزش‌ها دسترسی داشته باشید.
خوش‌بختانه دنیای وسیعی از ویدئوهای آموزشی پیش روی شماست و شما می‌توانید با هر میزان دانش موسیقی که دارید، از آن‌ها استفاده کنید. دروس موجود در این سرویس آموزش آنلاین، در سبک‌های مختلف وجود دارند. بنابراین فرقی نمی‌کند که به دنبال یادگیری موسیقی کلاسیک هستید یا راک، جاز، بلوز، فولکلور و… . به هر حال این برنامه، تمام نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. دروس موجود در Piano with Whillie به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند مهارت بداهه‌نوازی و تنظیم موسیقی را در شما تقویت کنند.
برای آن دسته از کسانی که تمایل دارند مشکلات و سوالات خودشان را با متخصصین و اساتید پیانو مطرح کنند، امکان برقراری تماس گروهی به صورت هفتگی نیز در اسکایپ، فراهم شده است.

چه چیزی یادگیری آنلاین پیانو را تا این اندازه، لذت‌بخش کرده است؟

اگر سبک زندگی و ساعات کاری شما به گونه‌ای است که امکان ایجاد یک برنامه منظم برای یادگیری پیانو را ندارید و یا کلاس‌های حضوری، هزینه بالایی دارند و نمی‌خواهید این هزینه را بپردازید، یادگیری پیانو در زمان و مکان مورد نظر شما می‌تواند بسیار لذت‌بخش و آسان باشد.
امروزه معیاری که به واسطه آن، برتری یک سرویس آموزش آنلاین نسبت با سایر سرویس‌ها مشخص می‌شود، امکان ارائه آموزش‌های تئوری و عملی در کنار یک‌دیگر است. به بیان دیگر، امروزه بهترین سرویس‌های آموزش آنلاین پیانو، دروس تئوری و عملی را با هم ترکیب کرده و به روشی خلاقانه، ارائه می‌کنند.

مهم‌تر از همه، این روزها سرویس‌های آموزش آنلاین، به سمت طراحی و تولید آموزش‌های بازی محور می‌روند. این نوع آموزش‌ها با پشتیبانی از قابلیت‌های تعاملی مانند امتیازدهی به اجرای شما و… کمک می‌کنند تا بتوانید تمرینات را به صورت منظم، مداوم و پیوسته انجام دهید. سرویس‌هایی که چنین آموزش‌هایی را ارائه می‌دهند، بسیار برای کودکان و نوجوانان مفید و کاربردی هستند؛ چرا که کودکان و نوجوانان معمولا از بازی‌ها و انجام چالش‌ها لذت می‌برند و همین امر کمک می‌کند تا آن‌ها بتوانند تمرینات‌شان را با انگیزه و لذت بیشتری انجام دهند. یکی از جنبه‌های اعجاب‌انگیز این نوع آموزش‌ها، به چالش کشیدن افراد است. این بدان معناست که حتی مبتدی‌ترین افراد هم با مواجه شدن با این نوع آموزش‌ها، به احتمال زیاد، حداقل یک مرحله از آن را به اتمام می‌رسانند و در مدت یک ساعت، نواختن و اجرای درست یک آهنگ ساده را یاد می‌گیرند.

یکی از چیزهایی که آموزش آنلاین پیانو را بسیار لذت‌بخش و جذاب می‌کند، استفاده برنامه از میکروفن یا پورت USB دستگاه شماست تا به کمک آن‌ها بتواند اجرای شما را بشنود و آن را تجزیه و تجلیل کند و با توجه به نتایج حاصل، امتیازی را به شما اختصاص دهد. بعضی سرویس‌ها حتی امکان تعامل اساتید با کاربران را فراهم کرده‌اند و شما می‌توانید قطعه‌ای را بنوازید و با ارسال آن، نظر اساتید در مورد اجرای‌تان را بدانید.

در دروس آنلاین پیانو، باید دنبال چه چیزی باشید؟

برای پاسخ به این سوال کلیدی، اول از همه باید بدانید که هدف‌تان از یادگیری آنلاین پیانو چیست. به عنوان مثال، بعضی افراد با نوازندگی پیانو آشنایی دارند و صرفا می‌خواهند چند آهنگ محبوب را یاد بگیرند تا بتوانند در مهمانی‌ها و یا در کنار دوستان‌شان، آن‌ها را بنوازند و لحظات لذت‌بخشی را خلق کنند. یا مثلا بعضی افراد، کاملا مبتدی هستند و می‌خواهند همه چیز را از اول شروع کنند. بعضی افراد هم به دنبال ابزاری مناسب برای آموزش اصول مقدماتی و اولیه پیانو به فرزندان‌شان هستند. اگر هدف‌تان و نوع استفاده‌تان را بدانید، بهتر می‌توانید سرویس مناسب را انتخاب نمایید.

در حقیقت، سرویس‌های آموزش آنلاین پیانو امروزی، طیف وسیعی از امکانات را مخصوص نوازندگان مبتدی تا حرفه‌ای ارائه می‌دهند. معمولا بهترین سرویس‌ها، ترکیبی از آموزش‌های تئوری و عملی را به صورت کاملا تعاملی پیش روی کاربران، قرار می‌دهند. این ابزارها غالبا اجرای نوازندگان را زیر نظر گرفته و با تجزیه و تحلیل آن، امتیازی را به نوازنده، اختصاص می‌دهند. یکی دیگر از مواردی که در انتخاب یک سرویس آموزش آنلاین، اهمیت زیادی دارد، پلن‌های مالی است. خیلی از سایت‌ها و نرم‌افزارهای آموزش آنلاین پیانو، خدمات رایگانی را به مدت محدودی در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند سایت یا نرم‌افزار مورد نظرشان را بررسی کنند و در صورت رضایت و انتخاب ساز پیانو برای یادگیری، یکی از پلن‌های اشتراک سرویس مورد نظر را انتخاب کنند.

با توجه به نوع استفاده و اهدافی که دارید، پشتیبانی از میدی، می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب بهترین سرویس، بسیار تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، اگر یک پیانو آکوستیک دارید، باید سرویسی را انتخاب کنید که بتواند به کمک میکروفن دستگاه، نت‌های نواخته شده را به درستی تشخیص دهد. اما اگر از میدی کیبورد استفاده می‌کنید، سرویس مورد نظر باید از میدی پشتیبانی کند.

مقایسه هزینه‌ها

اکثر سرویس‌های آموزش آنلاین پیانو، پلن‌های ماهانه را پیش روی شما قرار می‌دهند. در کلاس‌های سنتی و حضوری آموزش پیانو، هزینه‌ها معمولا به صورت هفتگی محاسبه می‌شود و به طور میانگین به ازای هر جلسه ۳۰ دقیقه‌ای، باید ۲۰ دلار بپردازید. این رقم برای کلاس‌های آنلاین پیانو، به صورت ماهانه محاسبه می‌شود و بسته به سرویسی که انتخاب می‌کنید، بین ۱۵ تا ۵۰ دلار، متغیر است. بنابراین با یک حساب و کتاب ساده مشخص می‌شود که کلاس‌های آنلاین، مقرون به صرفه‌تر از کلاس‌های سنتی و حضوری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم